23.07.2014
Páté klání německého superbikového šampionátu IDM pokračovalo o uplynulém víkendu na okruhu ve Schleizu. Na startu opět nechyběl stálý účastník Matěj Smrž.
silniceSilnice
KomentářeKomentáře
ChatChat

Pátek 18. 7. 2014

Volný trénink (1)

Matěj Schleiz vždycky uměl, což je vidět hned po prvním rychlém kole, které ho řadí na čtvrté místo. Hned v dalším kole se náš jezdec posouvá do průběžného vedení, ale vydržet na první příčce nebude lehké - pole se rozšířilo o hostující jezdce z nichž nejvíce pozornosti rozhodně poutá starý známý Lorenzo Lanzi, který bude sedlat Panigalku letos bezkonkurenčního týmu 3C-Racing. Dalším ze zkušených pilotů je francouzský mistr světa endurance, Gwen Giabbani. No a nesmíme zapomínat na velkého sympaťáka a loňského týmového kolegu našeho jezdce - ano do IDM Superbike se minimálně pro tento závod vrací Gareth Jones. Před půlkou tréninku jede Matěj do boxů a drží tou dobou pátou příčku. Přestože Matěj zajel po návratu na trať několik slibných kol, tak trénink končí na sedmém místě.

Volný trénink (2)

Ve druhém volném tréninku se pole řadí podobně jako ráno a Matěj se pohybuje kolem osmého místa a v závěru mu opět patří příčka sedmá.

Volný trénink (3)

Poslední páteční volný trénink našemu jezdci docela vyšel a přestože moc kol nenajezdil, tak se mu povedlo obsadit čtvrtou příčku a Neukirchnerem, Reiterbergerem a Forésem, naopak za svými zády Matěj udržel rychlého Lanziho a Garetha Jonese, jenž nahradil Matějovo ex-týmoveho kolegu Lucu Hansena na Yamaze.

#25 Matěj po pátku:
"Na konci dne jsem spokojený. Po velikém pádu na Nurburgringu se mi nezačínalo nejlépe. Měl jsem novou kombinézu i rukavice, na což si vždy potřebuju trochu zvyknout a po tak velikém highsideru jsem potřeboval také trochu času, abych získal zpět důvěru hlavně k zadní pneumatice. Všechno probíhalo dobře, přes den jsme museli vyřešit problém s přední brzdou a také trochu doladit nastavení kontroly trakce. Myslím si, že nakonec se všechno podařilo dobře nastavit a zajel jsem slušný čas. Ano, první 3 jezdci na Pirelli jsou trochu jinde, ale tím se nemůžu nechat znepokojit. Víme, kde je problém, ale není v naší moci ho změnit. Soustředíme se na nejlepší možný výsledek a když všechno bude dobře fungovat a nic se zásadně nepokazí, můžu v obou jízdách dobře bodovat, což potřebujeme do šampionátu. Zítra se jede první kvalifikace brzy v 8:30 a myslím si, že bude rozhodující. Ráno ještě nebude takové teplo a bude důležité dát dobrý čas a dostat se do Superpole. Pak se uvidí ;-)"

Sobota 19. 7. 2014

Kvalifikace (1)

Jak včera Matěj řekl, tak i činí. Hned od začátku první kvalifikace zajíždí rychlá kola, ale bohužel ani ne po třech kolech ho zastavuje technická závada - "Ve třetím měřeném kole motor kaput. Jel jsem sice hned rychle, ale na SPP to stačit asi nebude. V 11:10 bude další kvalda, tak to musím dát tam."

Kvalifikace (2)

Během druhé kvalifikace bohužel Matějovi jeho Yamaha nedovolí odjet ani jedno rychlé kolo a náš jezdec tak bude dvakrát startovat ze třináctého místa.

#25 Matěj po Kvalifikaci:
"Tak bohužel, hned po prvním kole do boxu, protože nový motor šel jen na 3 válce... Ježdění na Triumphu už mám za sebou...:-D.  Kluci se snažili udělat maximum, ale nepovedlo se a i když jsem vyjel a zdálo se to dobře, nevydrželo to ani jedno kolo. Na 99 % by pomohlo vyměnit svíčky, ale u Yamahy se musí svěsit motor, a to se za 35 min. nedá zvládnout. Startovat budu nakonec ze 13. místa, což bude těžký, ale nějak se s tím poperu!"

Závod (1)

Kalich hořkosti dnes bohužel Matěj musí vypít až do dna, jelikož v prvním závodě nemůže bojovat o body a zajíždí do boxů.

#25 Matěj po prvním závodě:
"Motorka prostě nefunguje. Vyjel jsem na start a pořád stejný problém jako v kvalifikaci. Kluci vyměnili všechno, co šlo, ale nepodařilo se to vyřešit. Ješte 2 x jsem vyjel do závodu, abych motorku vyzkoušel, ale ani to nestačilo. Doufám, že do zítra problém vyřešíme. Mám teď třetí nulu po sobě, a to není dobré..."

Neděle 20. 7. 2014

Warm up

Matěj v zahřívacím tréninku patřil k nejpilnějším jezdcům, objel deset kol a obsadil desáté místo.

Závod (2)

Po startu se Matěj postupně prokousává dopředu a po pár kolech jede na desátém místě. Před polovinou závodu se Matěj dostává na deváté místo a postupně stahuje osmého exzávodníka MotoGP - Damiana Cudlina. Toho náš jezdec tři kola před koncem předjíždí a pokusí se ještě získat skalp Stefana Nebela. Ač se zdálo, že už prostě nezbývá dost kol na dojetí a předjetí Nebela, tak Maty si to evidentně nemyslel a v posledním kole dvojnásobného mistra IDM zařízl. Ze Schleizu si tedy Matěj odváží sedmé místo.

#25 Matěj po neděli:
"Samozřejmě nemůžu být spokojený, jedno sedmé místo je málo. Každopádně víc bodů za daných okolností vytěžit nešlo. Postihla nás smůla v podobě jednoho zničeného motoru v první kvalifikaci, kde jsem stihl jen dvě kola, což stačilo alespoň na 13. místo na startu. Do druhé kvalifikace jsme vyměnili motor, ale záhadně se něco stalo s elektronikou a motorka jela jen na 3 válce. Neobjel jsem tak ani jedno kolo a naneštěstí jsme problém neodstranili ani do prvního závodu. Poprvé za 5 let, co jezdím IDM, se první jízda jela v sobotu odpoledne a zrovna, když jsme měli tento problém... neuvěřitelné. Do WU už vše fungovalo, ale nebylo to ono. Neměl jsem dobrý pocit z motorky a hlavně po volné sobotě jsem se neuměl dostat do dobrého tempa. Závod podle toho tak i vypadal. Začal jsem 14. a nevybojoval víc než 7. místo. Neměl jsem žádné informace a nebylo v mých silách dokončit závod na lepším místě s nastavením z pátečních jízd. Další závod se jede v Assenu a tam to bude určitě lepší, musí být!"