21.03.2021
Nová sezóna kategorie Moto3 v rámci MotoGP je tady a s ní i tradiční testy před prvním závodem, které se odehrávaly v Kataru. Ve startovním poli pochopitelně nechyběl český jezdec Filip Salač z týmu Snipers. Člen ACCR Czech Talent Teamu Autoklubu České republiky nastoupil netradičně s šedým motocyklem, protože představení oficiálního designu pro letošní rok tým ještě čeká.
silniceSilnice
KomentářeKomentáře
ChatChat

První tréninkové jízdy se rozběhly v pátek. Filip se postupně dostával do tempa a s každým kolem byla znát jeho větší jistota. Nakonec se mu podařilo zaznamenat třetí nejlepší čas. Před ním byli pouze McPhee s Binderem. „V pátek to byl pro nás první den tady a dostával jsem se zpět do tempa. Pořád jsem po pádu z loňské Valencie i testů ve Valencii nevěřil úplně motorce, takže jsem se do toho chvíli dostával. Každopádně to bylo docela dobré, první den jsem dokončil třetí, to bylo super,“ okomentoval první den testů český jezdec.

Sobotní tréninkový den hodně poznamenal silný vítr. Časy celého pole tak byly pomalejší než v pátek. Filip v sobotu absolvoval 28 kol a výsledkem byl pěkný pátý čas s hodnotou 2:06.050. „Druhý den strašně foukalo a bylo horko, podmínky tedy nebyly ideální. Nakonec se mi v závěru podařilo i bez slipstreamu zajet čas, který stačil na páté místo. To kolo se celkově docela povedlo, i když mi chyběl ten slipstream, mohlo to být lepší, ale motorka fungovala docela dobře,“ neskrýval spokojenost jediný český zástupce v seriálu Moto3.

Poslední den testů se odehrál v neděli. Většina jezdců zajela svá maxima a nejlepší časy se poprvé dostaly pod dvě minuty a pět sekund. Salače bohužel v nejlepším kole zbrzdil pomalejší jezdec, a tak bylo výsledkem až deváté místo, přestože dosáhl svého nejlepšího času za celý víkend. „V neděli jsme zkoušeli různé věci, ale problém byl v tom, že jsme šetřili pneumatiky na večer. Ráno jsme jeli na použitých pneumatikách a zkoušeli jsme, jak guma bude fungovat na různých nastaveních kvůli závodu, hlavně tvrdosti zadku i zda a jak moc se bude pneumatika trhat, protože s tím tady byly docela problémy. Druhý trénink jsem musel vynechat kvůli palivu, které máme také limitované na testech i v závodě. Také jsem měl už závodní motor, takže bylo zbytečné najíždět kilometry na závodním motoru, když bylo teplo a v těchto podmínkách nepojedeme. Na večer jsem se těšil, byl jsem motivovaný, ale při prvním výjezdu jsem měl problém s přední pneumatikou, nebo možná celým kolem, protože to bylo po pádu a kolo asi házelo. Tím bohužel první sada gum zmizela bez výsledku, pak jsem jel druhý výjezd, opět sám. Třetí výjezd jsem obě dvě kola na nových gumách chyboval a na konci, kdy vyjelo celé startovní pole najednou, tak se opět strašně čekalo jako klasicky v Moto3. Když jsem měl hodně dobře připravené kolo a asi vteřinu před mnou byli jezdci z Leopardu, tak mě v nájezdu do kola někdo předjel a zkazil mi celé dva sektory, protože se přes něj nešlo dostat. Určitě mě to mrzí, myslím, že třetí sektor jsem měl nejrychlejší ze všech, čtvrtý byl také docela dobrý,“ zhodnotil poslední den Filip.

Testy jsou tedy u konce a v týmu Snipers vládne spokojenost. „Měl jsem na víc, ale nevadí, závod je příští týden, dostal jsem se do tempa, které jsem chtěl mít. Zase jsem začal věřit motorce i přes sobotní malý pád kvůli problému s předkem, což se vyřešilo. Už se těším na závod, motorku máme přichystanou dobře, tým odvedl skvělou práci a nemohu se dočkat závodního víkendu,“ uzavřel hodnocení testů Salač. Jak se podaří navázat na rychlost z testů v závodě, to se dozvíme už příští víkend na stejné trati.