23.07.2016
Máme za sebou kvalifikační (MXGP a MX2) a závodní (EMX65/85/300) sobotu během FIM Mistrovství světa (MXGP) v Lokti nad Ohří, a tak je na místě prozradit vám nejen nejdůležitější výsledky, ale nechat vás také nahlédnout do hlav české výpravy. A samozřejmě se už můžete mrknout i na video highlights z kvalifikačních závodů MX2, MXGP a 1. jízd EMX65, EMX86 a EMX300.
motocrossMotocross
KomentářeKomentáře
ChatChat

Sobotní československé EMX, MXGP a MX2 ozvěny

MXGP

#67 Petr Smítka
"Dnešní den jsem začal dobře a moje tréninkové výsledky odpovídaly tomu, jak jsem schopný v takové konkurenci závodit. V rozjížďce se mi moc nepovedl start, v prvním kole jsem navíc upadl, tudíž jsem vyjížděl úplně jako poslední. Pak jak zapršelo, tak jsem prorazil chladič a musel jsem zastavit, protože mi vařil motor.

V Lokti je naštěstí jedno, kolikátý člověk nastupuje na start, protože je dobrých výchozích pozic více. Pokusím se lépe odhrábnout a dál uvidíme, kam až se budu schopný prozávodit."

#193 Jaromír Romančík
"Je to pro mě první start v MXGP, takže jsem rád, že jsem dnešní den zvládl. Nepodal jsem úplně nejlepší výkon, jelikož jsem si dal za cíl, že budu do 20. místa, což se mi nepovedlo, když jsem skončil 21. Možná se na tom všem podepsal i nepovedený start. Nicméně je to pro mě ohromná zkušenost dostat se mezi takovou partu dravců, kteří jedou celý šampionát. Bylo to poměrně těžké chytit se s nimi, ale věřím, že se s touto výzvou zítra poperu.

Dnešek byl pro mě hodně oťukávací. Teď už tak nějak vím, kde bych chtěl být, na co mám a uvidíme, jestli si to zítra potvrdím. Mým největším problémem je boj sám se sebou, čímž mám na mysli, abych to na trati byl já, nedělal chyby a závody si užíval. Musím se srovnat, zklidnit se, jet tak, jak umím a věřím tomu, že to dobře dopadne."

MX2

#102 Richard Šikyňa
"Sobotní závody jsou za námi. Měřený trénink se mi zrovna nepovedl a bylo z toho jen 29. místo. V kvalifikačním závodě jsem odstartoval úplně poslední, ve druhém kole jsem si navíc zašlápl motorku a nemohl ji nastartovat, takže jsem začínal hodně zezadu. Nakonec z toho bylo jen 30. místo. Na motorce jsem se dost trápil a nakonec jsem vymotal i odhazovací slídu v "rolfech", takže jsem jen dokroužil do cíle. S výsledkem rozhodně nejsem spokojený. Na zítřek nemám žádné výrazné ambice, ale pokusím se podat co nejlepší výkon a uvidíme, jak vše dopadne."

#288 Jan Vondrášek
"Loketská trať patří mezi moje oblíbené a vždycky se mi na ní dobře závodí. V ranním tréninku jsem nezajel úplně nejlepší čas, ale na motorce jsem se necítil úplně špatně. Měnili jsme nastavení motorky, takže na kvalifikaci už to bylo o něco lepší, i když čas jsem nezajel úplně super. Na žebřík jsem šel do kvalifikačního závodu jako 34. Povedlo se mi relativně dobře odpálit kolem 26. místa a ze začátku jsem se dostal na 23. místo. Jenže jsem udělal "šikovné" rozhodnutí, že jsem si nevzal "rolfa", ale odhazovačky, které mi v polovině závodu došly, a tak jsem jel poslepu. Dojel jsem do cíle 26., což není úplně špatné. Na zítřejší závody se těším a chtěl bych udělat maximum, abych byl na bodech nebo nejhůř kolem 20. místa."

#313 Petr Polák
"Dnešek začal seznamovacím tréninkem poměrně dobře. Sice jsem byl úplně poslední, ale ani jsem nic jiného nečekal. V kvalifikaci jsem byl taky poslední, ale pořád jsem se cítil na motorce pohodově. Pak začalo na kvalifikační závod pršet. Povedlo se mi odhrábnout kolem 20. místa, jenže mi chybí rychlost, takže jsem se celkem zalekl, když mě začali všichni předjíždět. Rozbily se mi brýle, musel jsem si do pitlane zajet pro nové a pak už jsem měl po návratu na trať velkou ztrátu i na posledního jezdce. Konkurence je fakt obrovská, navíc trať je velká, nekompromisní a rychlá. Za handicap se dá považovat i moje výkonem nejslabší motorka, která tolik nejede do kopce a celkově. Zítra bych ráda zopakoval dobrý start a pak bych chtěl co nejméně odcouvat dozadu."

#377 Martin Krč
"Loketskou trať mám velice rád. Warm Up se mi povedl, předkvalifikační trénink jsem dokončil na 24. místě. Start do kvalifikačního závodu byl taky dobrý, ale v první zatáčce jsem měl kolizi a začínal kolem 28. místa. Pak jsem se dotáhl na 23. místo, ale musel jsem zahodit brýle, což mě stálo asi šest pozic. Nakonec jsem dnešní kvalifikační závod dokončil na 23. místě, s čímž jsem spokojený. Největší potíže mi činí rozbitá trať plná velkých děr, na které nejsem zvyklý. Styl tratě je úplně jiný než jinde v ČR. Každé kolo se dráha mění, jsou větší díry na dobrzdech i při výjezdech ze zatáček. Mojí výhodou je, že nejsem nervózní ze soupeřů. Těším se na zítřejší závody, kdy budu bojovat, aby z toho byl nějaký ten bod. Držte palce."

EMX300

#101 Václav Kovář
"Dnešní ranní trénink spojený s kvalifikací se mi docela vydařil a tenhle systém mi nevadil. Trošku mě štvalo, že jsme startovali v 8.10 hodin ráno. Dojel jsem 4. a na motorce jsem se cítil relativně dobře. Na dvoutaktu mám najety asi dvě hodiny, takže si jízdu od jízdy pořád zvykám a učím se. Před závodem jsem byl hodně natěšený a možná až nezdravě přemotivovaný. A tohle si myslím, že se podepsalo na mém startu, kde jsem trošku zaspal a prohráblo mi zadní kolo. Potom se to hned za železem přede mnou zavřelo, a tak jsem jel s davem a doufal, že nespadnu.

První průjezd jsem byl kolem 23. místa, což bylo děsné a ostudné. Pak jsem se snažil dostat dopředu a prodíral se. Dařilo se mi zajíždět rychlá kola, přičemž nejrychlejší jsem zajel 11., které bylo asi čtvrté nejrychlejší celkově. Až 9. místo ve finále je pro mě značně neuspokojivé. Zítra bych chtěl odstartovat aspoň do 5. místa a porvat se o bednu.

Trošku mě děsí vstávání a taky styl, kdy budeme vyrážet bez tréninku jen s nějakými cca čtyřmi zaváděcími koly, přičemž harmonogram diktuje, že v 8.30 hod. jedeme zaváděcí kola, v 8.40 hod. se uzavírá předstartovní prostor a v 8.50 hod. závodíme, což je hodně velký extrém. Ráno si budu muset přivstat a rozproudit se během nebo kolem, abych nevytuhnul a pokusím se udělat maximum pro dobrý výsledek. Budu dávat, co to dá a snad už se konečně oholím :-).

V Lokti mám hojnou podporu a sponzory, kteří se mi složili na startovné. Tímto tedy jmenovitě děkuji svým rodičům, týmu Cofain, NinaX, Richard Motors, týmu Hulho a SV34."

#111 Petr Bartoš
"Start jsem měl dobrý. Chvilku jsem si myslel, že bych tam mohl být první, ale pak jsem radši ubral :-). Vyjížděl jsem do závodu ze 4. místa. Kluci nasadili vyšší tempo, než jsem čekal, a tak jsem se nejdříve propadl na 8. místo. Pak jsem se dostal do větší pohody, srovnal s nimi krok, zmátořil se a zahrála mi do karet zřejmě fyzička, protože jsem se vrátil zpět na konečné 5. místo, se kterým jsem spokojený.

Zítra mám největší strach, abych nezaspal v 8.30 hodin na druhý závod :-). Pokusím se zopakovat TOP5. Nejdůležitější je, abychom dojeli ve zdraví a mohli pak dál sledovat závody."

#150 Dominik Procházka
"Kvalifikace byla trošku jiným stylem, kdy se jede trénink spojený s kvaldou. Na trati bylo hodně lidí, takže bylo málo místo. Ani Peťovi Bartošovi se nepodařilo zajet rychlé kolo. Navíc bylo hodně žlutých výstražných praporků, což taky nedávalo velký prostor. Rozjížďku jsem odstartoval někde kolem 15. místa, pak jsem měl kolizi s Vaškem Kovářem, kterou jsem neustál. Propadl jsem se na 26. místo a prodral se ze zadních pozic do konce závodu na 17. místo, přičemž 16. jezdec už byl kousek za mnou.

Moje motorka s označením M.C.F ČZ - Projekt EMX300 funguje báječně. Je obratná, rychlá a výkonná. Jsem nadmíru spokojený, že jsem ji tady mohl po 30 letech vytáhnout a reprezentovat na ní.

Zítra bych chtěl hlavně dojet rozjížďku ve zdraví, nespadnout a dotáhnout motorku do cíle. A kdyby byl náš český trojlístek v TOP10, budu nadmíru spokojený."

Pozn.:
Omlouvám se jezdcům třídy EMX65, že už jsem neuskutečnila "lov" za účelem jejich slovního zhodnocení dnešního tažení. Pakliže se budou chtít po zítřejších rozjížďkách vyjádřit, prosím o zaslání krátké zprávy prostřednictvím Motolevel FB nebo mého osobního FB profilu, abychom se dohodli v kolik hodin a kde se potkáme. Děkuji za pochopení.

TOP 10 výsledky MXGP a EMX v Lokti nad Ohří – sobota 23. 7. 2016:

MXGP – kvalifikační závod:
1. Tim Gajser, 2. Kevin Strijbos, 3. Clement Desalle, 4. Jeremy van Horebeek, 5. Glenn Coldenhoff, 6. Romain Febvre, 7. Antonio Cairoli, 8. Christophe Charlier, 9. Tommy Searle, 10. Jordi Tixier, ... 21. JAROMÍR ROMANČÍK,... PETR SMÍTKA – nedojel (vysvětlení viz výše)

MX2 – kvalifikační závod:
1. Pauls Jonass, 2. Dylan Ferrandis, 3. Jeremy Seewer, 4. Max Anstie, 5. Conrad Mewse, 6. Petar Petrov, 7. Alvin Östlund, 8. Benoit Paturel, 9. Brian Bogers, 10. Thomas Covington, ... 23. MARTIN KRČ, ... 26. JAN VONDRÁŠEK, ... 28. RICHARD ŠIKYŇA, ... PETR POLÁK - nedokončil

EMX300 – 1. závod:

1. Brad Anderson, 2. Lewis Gregory, 3. Mike Kras, 4. Kenny Vandueren, 5. PETR BARTOŠ, 6. Yentel Martens, 7. Matthew Moffat, 8. thomas Marini. 9. VÁCLAV KOVÁŘ, 10. Aaron Pipon

EMX65 – 1. závod:
1. Ivano Van Erp, 2. Mads Fredsoe, 3. Edvards Bidzans, 4. Matteo Luigi Russi, 5. Valerio Lata, 6. Pablo Gutierrez, 7. Simone Pavan, 8. Bence Perqel, 9. Karlis Arberts Reisulis, 10. Sam de Lange, ... 18. ADAM MÁJ, ... 21. TOMÁŠ PIKART, JULIUS MIKULA - nedokončil závod

EMX85 – 1. závod:
1. Rene Hofer, 2. Anton Nagy, 3. Oriol Oliver, 4. Lewis Hall, 5. Tom Guyon, 6. Alessandro Facca, 7. Maksim Kraev, 8. Svyatoslav Pronenko, 9. Maks Mausser, 10. Eddie Jay Wade

Kompletní výsledky
jsou na stránkách MXGP.com.

FOTOGALERIE Vaška Volfa z MXGP ČR v Lokti 2016:

Pátekhttp://www.motolevel.com/fotogalerie-19702-patecni-uvodni-minigalerka-z-lokte
Sobota http://www.motolevel.com/fotogalerie-19718-mxgp-loket-2016-sobotni-fotogalerie

Kde sledovat nedělní závody (nebo aspoň live výsledky) a také tradiční 26minutový magazín "Behind The Scene" se dozvíte ZDE

Tři tipy na závěr

1. Fandíte Vaškovi Kovářovi? Pak si zítra ráno přivstaňte a zajděte do stánku DNX-shop.cz (Fly Racing) Honzy Tománka pro tričko s podpisem za symbolických 101 Kč :-).

2. Partička 101 Underground Riders
má letos v Lokti dvoupatrový stánek, ze kterého je luxusní výhled na start a větší část trati. Ten budete moct aspoň na chvíli využít, pokud si u "stojedničky" nakoupíte.

3. Jestli jste v Lokti, nezapomeňte, že tradiční ohňostroj je v plánu dnes ve 23 hodin. A "party hard" začala stejně jako včera už ve 21 hodin.

Zítra přejeme hezké vstávání, protože zkrácená verze nedělního časového harmonogramu je poměrně nelítostná, když se začíná závody třídy EMX300 už v 8.50 hodin!

Zkrácený časový rozvrh neděle 24. 7. 2016:
EMX300 - 2. závod v 08:50 hodin; EMX65 - 2. závod v 09:50; MX2 - Warm up 10:25; MXGP - Warm up 10:45; EMX85 - 2. závod v 11:30; MX2 - 1. ávod ve 13:15; MXGP - 1. závod ve 14:15; MX2 - 2. závo v 16:10; MXGP - 2. závod v 17:10 hodin.

Další VIDEA jsou TADY

Připravila:
Lucie Havlíčková ve spolupráci s jezdci